Zarabiaj więcej robiąc to samo, czyli negocjowanie stawek


Cześć !

Jak zapewne zauważyliście – na blogu pojawiły się oferty kont bankowych mbanku. Wraz z kontami, pojawił się również komentarz, który pozwolę sobie zacytować : „przestaje odwiedzac ten blog bo zamienil sie tylko ku twojemu zarabianiu”.

Faktycznie ostatnie wpisy – tj. reklamowanie moich poradników oraz teraz aż trzy wpisy odnoszące się do kont bankowych – mogą wywoływać wrażenie jakiejś „komercji”, bądź „sprzedania się”, ale zaręczam że tak nie jest. Mam nadzieję, że ten komentarz nie odzwierciedla opinii wszystkich czytelników i rozumiecie dlaczego dodałem oferty banku. Ich konta polecam od zawsze, ale nigdy nic z tego nie miałem. Dopiero teraz zapisałem się do programu partnerskiego mbanku i od razu – zresztą zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią – dodałem oferty kont. Serdecznie pozdrawiam autora komentarza i zapraszam do dalszego odwiedzania bloga, jestem pewny że zmienisz zdanie : )

Dzisiejszy wpis dotyczy tego, w jaki sposób zarabiać więcej – robiąc to samo. Brzmi zbyt pięknie ? : ) Nie wiesz jak się za to zabrać? : ) W takim razie zapraszam do lektury.

 

W pierwszej kolejności muszę napisać, że nie jestem ekspertem – więc nie bierz wszystkiego co tutaj przeczytasz za pewnik. Doświadczenie z negocjowaniem stawek i szukaniem korzystniejszych ofert zebrałem zarabiając poprzez promowanie gier – i tymi przykładami będę się posługiwał w artykule. Szczerze wierzę, że moje rady pozwolą Ci wypracowywać większe przychody.

Swoje zarobki możesz zwiększyć na dwa sposoby – negocjując stawkę z serwisem w którym obecnie działasz lub zmieniając serwis. Z mojej praktyki wynika, że oba te sposoby są skuteczne. Oczywiście nie mam tu na myśli po prostu zmiany serwisu (chociaż i taka opcja często bywa wystarczająca), mam tu na myśli zmianę połączoną z negocjacją.

 

Co powinieneś zrozumieć zanim zaczniesz negocjować

Serwisy w których zarabiasz, to firmy nastawione na maksymalizację zysku. Ich właściciele zarabiają najwięcej wtedy, gdy koszty są jak najniższe – a Twoja stawka to właśnie koszt (publicznie, np. na forum, serwisy mogą nazywać ją inwestycją – ale jest to zdecydowanie ich koszt). Osoby zarządzające firmą starają się utrzymywać koszty na jak najniższym poziomie – przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjności serwisu. Szanse na to, że dany serwis będzie chciał sam z siebie zwiększyć koszty, bez wyraźniej potrzeby, są minimalne. Chcę przez to powiedzieć, że raczej nie powinieneś spodziewać się niespodziewanego e-maila z informacją o niespodziance w postaci zwiększenia stawki. Najczęściej sam powinieneś się o to postarać.
Sieci afiliacyjne działają na zasadzie pośrednictwa. Same w sobie otrzymują od reklamodawców więcej pieniędzy, niż otrzymujesz za zdobycie tzw. „leada”. To właśnie różnica ich i Twojej stawki stanowi przedział w którym możesz negocjować. Jednocześnie ten sam reklamodawca może ponosić inne koszty w zależności od sieci z którą współpracuje, co np. w branży gier jest powszechne. Dzięki temu w LINKTOGAME są inne stawki, niż w PORTMMO dla takich samych ofert. W obu sieciach są też inne przedziały negocjacyjne. Sieci afiliacyjnych z grami jest więcej – a w tym wszystkim jesteś Ty, który tak samo jak firmy – powinieneś dążyć do maksymalizacji zysków. Oczywiście podobnie jest w innego rodzaju sieciach/serwisach, gry to tylko przykład którym się posługuję w tym artykule.

 

Kiedy i jak powinieneś negocjować

Każdy moment jest dobry, by zapytać o zwiększenie stawki – ale największe szansę na powodzenia masz podczas gdy generujesz dla danej firmy spory obrót. Jeśli jesteś dobry w tym co robisz, szkoda by było abyś przeszedł do konkurencji. W tym momencie (tym bardziej w obliczu możliwej utraty trybika w swojej maszynie) jesteś dla serwisu bardziej inwestycją, niż kosztem. Jeżeli nie będziesz negocjował i rozglądał się za lepszymi ofertami – cały czas pozostaniesz kosztem. To Ty możesz kontrolować swoją sytuację poprzez stałą analizę rynku na którym działasz. Jeśli chodzi o gry, powinieneś stale sprawdzać jak wyglądają stawki w róźnych serwisach i utrzymywać kontakt z  ich supportami. Jeżeli w innym serwisie jest wyższa stawka dla gry, którą promujesz – powiedz o tym administracji swojego obecnego serwisu i zapytaj czy w związku z tym mogą zaproponować wyższą ofertę. W tym momencie ewidentnie staniesz się inwestycją i szanse na co najmniej dorównanie do konkurencji są bardzo duże. Jeżeli w obu serwisach stawka jest taka sama, a Ty działasz w serwisie X – zapytaj administrację serwisu Y, czy są w stanie zaproponować Ci wyższą stawkę w zamian za promowanie danej oferty poprzez ich serwis. Zauważ, że cały czas będziesz robił to samo – a Twój zysk może się po prostu zwiększyć. W obu powyższych przypadkach wskazałem argument przemawiający za zwiększeniem stawki. W pierwszym jest to możliwość utraty, a w drugim możliwość zyskania nowego partnera. Staraj się zawsze argumentować takie negocjacje – samo stwierdzenie, że współpracujesz z daną siecią już X czasu i chciałbyś otrzymać większą stawkę – to trochę za mało. Serwis musi widzieć wyraźnie korzyści dla siebie, które wynikną z zaoferowania Ci wyższej stawki. Warto przygotować sobie kilka przykładów Twoich dotychczasowych osiągnięć, zanim odezwiesz się do supportu obcego serwisu. To samo dotyczy serwisu w którym obecnie działasz, on też powinien dostać konkretne argumenty przemawiające za podwyżką.
Jeżeli piszesz do serwisu z którym nigdy wcześniej nie współpracowałeś, opisz dokładnie jak szła Ci współpraca z innymi firmami. Opisz co promowałeś i zapytaj czy są w stanie zaproponować Ci lepszą ofertę. W przypadku serwisów sub/premium sms – jeżeli na prawdę jesteś w stanie wygenerować spory obrót – możesz liczyć na stworzenie nowego programu specjalnie pod Twoje potrzeby. To, że promujesz program XX dostępny tylko w sieci ALFA, to nie oznacza, że sieć BETA nie przygotuje takiego samego programu. Powiem więcej, w sieci BETA możesz uzyskać nawet wyższą stawkę – korzyścią dla tej firmy jesteś właśnie Ty. Mogą zarabiać tyle ile zarabiali – lub tyle ile zarabiali + zysk wygenerowany przez Ciebie. Pamiętaj, że dla nich liczy się przede wszystkim (biznes to biznes i tego się nie oszuka) maksymalizacja zysku. Oczywiście takie zwiększanie stawki nie może piąć się w górę w nieskończoność. Powinieneś rozumieć, że firma powinna na Tobie zarabiać więcej, niż będzie Ci płacić. Tak jak mówiłem na początku – istnieje pewien przedział negocjacyjny, a więc istnieje też stawka maksymalna. Apetyt rośnie w miarę jedzenie, więc warto o tym pamiętać.

Dodatkowym „narzędziem”, które może Ci pomóc, są pytania otwarte – które w przeciwieństwie do pytań zamkniętych,  nie ograniczają możliwych odpowiedzi. Przykład pytania zamkniętego, to np, „Czy w przypadku przeniesienia się do Państwa serwisu mogę liczyć na zwiększenie stawki do X zł ?. Przykład pytania otwartego : „Na jak dużą stawkę mógłbym liczyć w przypadku przeniesienia się do Państwa serwisu?” Pytanie otwarte może spowodować, że zaproponowana przez serwis stawka będzie wyższa od oczekiwanego X zł. Jeżeli będzie niższa – zadaj pytanie zamknięte : )

 

Co zrobić w przypadku odmowy

Oczywiście może się zdarzyć i pewnie nie raz się zdarzy – że nie otrzymasz propozycji podwyżki stawki. Co wówczas ? Po prostu podziękuj za informację i poleć się na przyszłość. Dobre wrażenie robi się od początku do końca i na końcu, pomimo x czasu korzystnej współpracy, można je zepsuć. Pracujesz za pieniądze, ale pracujesz też na właśną reputację. Polecam być uczciwym wobec współpracowników ( w tym wypadku serwisów zarobkowych / sieci afiliacyjnych) i zawsze zachowywać się przyzwoicie. Jakiekolwiek „palenie mostów” jest zdecydowanie błędem w tej branży.

 

Podsumowanie

Jeszcze raz przypominam, że nie jestem ekspertem – więc nie bierz wszystkiego co tutaj przeczytałeś za pewnik. To co napisałem może być kompletnie niezgodne z Twoim doświadczeniem bądź sytuacją. Postaraj się wyciągnać z tego wpisu to, co może Ci się przydać. Dzięki stałej analizie rynku i utrzymywaniu kontaktu z kilkoma konkurencyjnymi serwisami/sieciami jesteś w stanie kontrolować własną sytuację i płynąć w konkretnym kierunku, zamiast poddawać się nurtowi rzeki. Pamiętaj, że nie musisz być kosztem – możesz być inwestycją. Możesz zarabiać więcej, robiąc to samo. Życzę Ci udanych negocjacji !

Pozdrawiam
mysc

Dołącz do grupy Get Paid 2.0 i zacznij zarabiać pieniądze!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *