GETPAID20.PL

4

Co nowego?

Obrazek - organizacja pracy lista zadań - getpaid20.pl

O tym jak planować i organizować swoją pracę w internecie

Doświadczeni mentorzy, aktywna społeczność i ponad 152 poradniki w jednym miejscu!

Zarabianie w internecie może z zewnątrz wydawać się czymś błachym, prostym (ciekawe dlaczego ludzie, którzy tak uważają sami w ten sposób nie zarabiają :>), niemęczącym i nie wymagającym jakiejś specjalnej organizacji. W rzeczywistości zarabianie przez internet bez planów, bez konkretnych celów i bez odpowiedniej organizacji czasu pracy – niestety nie będzie zbyt owocne. To, że siedzisz w domu przed komputerem – nie oznacza, że nie pracujesz. Właśnie dlatego, że siedzisz w domu – powinieneś jeszcze dokładniej planować działania i trzymać się tych planów, niż osoby które dzielą czas na dom i pracę. U osób, które chodzą do pracy następuje wyraźny podział obowiązków pomiędzy pracowaniem, a czasem wolnym – u Ciebie takiego podziału nie ma i powinieneś sam o niego zadbać. W dzisiejszym wpisie pokażę w jaki sposób dbam o taki podział, a także w jaki sposób planuję i organizuję swoje zadania do wykonania.

Wszystkie opisane tutaj wskazówki są częścią 9 nawyków przydatnych w zarabianiu przez internet 🙂

 

 

Trzy filary dobrej organizacji czasu pracy

Na swoim przykładzie przekonałem się, ze podstawą organizacji pracy online są :
– spisywanie wszelkich pomysłów
– odpowiednie sformułowane cele i konsekwencja w dążeniu do nich
– harmonogram zadań

 

podsumowanie

Zapisywanie wszelkich pomysłów

W przeciągu roku, od zera doszedłem do poziomu w którym osiągałem satysfakcjonujący zarobek z internetu – pomimo tego że przez pierwsze pół roku zarabiałem dosłownie grosze. Nie ma na świecie biznesu który wypalił od razu, każdy pomysł ewoluuje w miarę gdy się go realizuje – trzeba po prostu zacząć go realizować i się nie poddawać. Mówię o tym, bo spora część osób uważa, że należy zacząć od razu ze świetnym pomysłem – a rzeczywistość jest zupełnie inna. Moja rada, to zacząć w taki sposób jaki możesz – a następnie zmieniać i stale rozwijać swój pomysł. Tak na marginesie dodam, że przykładem takiego myślenia jest choćby ten blog – zacząłem od dzienników pracy na forach internetowych, następnie prowadziłem grupy mentorskie i w końcu założyłem bloga. Próbuję przez to powiedzieć, że nie czytałbyś tego bloga – gdybym kiedyś nie zaczął zarabiać po kilkanaście centów dziennie i opisywać tego w dzienniku. Konsekwencja w tym co się robi jest jednym z najważniejszych aspektów skutecznego zarabiania, nie tylko w Internecie. Oczywiście nie mam wielkiego doświadczenia, ale głęboko wierzę w to co napisałem. Mam nadzieję, że nie wychodzę na przemądrzałego, bo jeśli tak – to daj mi o tym znać w mailu. W każdym razie nie taki jest mój cel – moim celem nie jest wywyższanie się, tylko przekazanie Ci mojego punktu widzenia na pewne sprawy : )
Na pewno nie raz przeglądając forum, blogi czy nawet facebooka, wpadł Ci do głowy pomysł na uskutecznienie Twojego zarabiania. Niestety pewnie na tym się skończyło – na pomyśle. Stało się tak ponieważ nie zapisałeś swojego pomysłu oraz nie sformułowałeś i nie zapisałeś celu. Pomysł pozostał pomysłem i nie zamienił się w Twój cel – uciekając z Twojej pamięci.
Osobiście zapisuję wszystko co przyjdzie mi do głowy i odhaczam wszystko to co już zrealizowałem. Polecam zawsze mieć przy komputerze kartkę, długopis i zapisywać KAŻDY swój pomysł. Oczywiście może być również tak, że wpadniesz na “coś genialnego” poza domem – wówczas zapisz to w telefonie (osobiście sam sobie wysyłam sms’y i ich nie odczytuję, wówczas na pewno mi nie uciekną).

Gdy kartka się skończy przepisuję wszystkie niezrealizowane pomysły na nową kartkę. Nie raz realizuję je po miesiącu, dwóch, czasem nawet trzech – ale realizuję wszystko to co sobie zapisałem i konsekwentnie przepisywałem. Nie przypominam sobie dnia  w którym usiadłem przed komputerem i nie wiedziałem co dzisiaj robić.

Jak osiągnąć cel dzięki odpowiedniej formule?

Osiągnięcie celu składa się z dwóch elementów: odpowiedniego sformułowania celu i konsekwencji. W miarę zapisywania wszystkiego co wpadło mi do głowy, zauważyłem że niektóre pomysły realizuje się łatwiej, a do innych nawet nie chce się podchodzić. Zapisany pomysł, przestaje być tylko pomysłem – zamienia się w Twój cel. Im bardziej ogólnie zapiszemy nasz cel, tym gorzej dla nas. Podam przykład jednego z moich celów – „Stworzyć kanały YT pod promocję gier przeglądarkowych” – to właśnie ogólny cel, do którego nie chce się podchodzić. Przepisywałem go tak długo, dopóki nie rozbiłem go na mniejsze konkretne cele, np. ‘Stworzyć kanał promujący grę Ogame”. Im bardziej dokładny jest nasz cel tym łatwiej i chętniej będziemy go realizować. Już samo sformułowanie tego celu wpływa na naszą motywację i konsekwencję do jego osiągnięcia.

Każdy większy cel składa się z mniejszych – i to właśnie na tych mniejszych, mierzalnych i osiągalnych celach powinniśmy się skupić. Małe kroki, systematycznie, konsekwentnie. Zamiast “Założę bloga” -> “Zainstaluję wordpressa”, “Wybiorę szablon”, “Dodam pierwszy wpis”, itd.

Harmonogram zadań – jak dobrze organizować czas pracy?

Wszyscy wiemy jak ważny i cenny jest czas. Na pewno nie raz usiadłeś przed komputerem w celu zarabiania i… dopiero wtedy zadałeś sobie pytanie, co by tutaj dokładnie zrobić. Poruszałeś się po omacku, zaczynałeś, nie kończyłeś – i finał finałów – nic z tego nie wyszło. Nawet jeśli spisywałeś pomysły już wcześniej, i tak nie wiedziałeś za co się wziąć najpierw.

Dlaczego niektórzy earnerzy siadają i dokładnie wiedzą co mają robić ? Otóż zapisują i pilnują swoich harmonogramów zadań do wykonania. Można rozpisywać takie listy codziennie lub co kilka dni. Moją ulubioną metodą jest rozpisanie harmonogramu raz na tydzień – i ewentualne uzupełnianie z dnia na dzień. Poniżej przedstawię, mam nadzieje, skuteczne porady związane z planowaniem swojego tygodnia pracy.

 

Dlaczego według mnie warto planować i organizować pracę ?

1. Oszczędzamy czas, nie tracąc go na codziennie zastanawianie się.
2. Rozplanowujemy nasz czas, dzięki czemu jesteśmy w stanie określić konkretne terminy realizacji zadań.
3. Zapewniamy sobie ciągły rozwój, posuwając się stale do przodu w naszych projektach.
4. Motywujemy się – taki plan działa niesamowicie na motywację, przynajmniej na mnie. Najprzyjemniejszy moment to odznaczanie zadań jako wykonane : ) Dzięki temu widzimy efekty naszej pracy.

 

Jaki jest mój plan ?

1. Dokładny – im bardziej szczegółowe zadania, tym lepiej dla nas. Dużo łatwiej wziąć się za “dodanie gry <nazwa> na youtube’ie”, niż za “dodawanie gier na youtube’ie”.

2. Realny – weźmy pod uwagę ile mamy wolnego czasu i rozplanujemy zadania adekwatnie do niego.

3. Przemyślany – zadania powinny być logiczne, przemyślane – a nie zapisane na szybko, byleby coś zrobić.

 

W jaki sposób przygotowuję plan pracy?

Dokładny plan polecam przygotowywać raz w tygodniu, np. co niedziela. Weźmy kartkę A4 i podzielmy ją (poziomo) na 7 kolumn. Jak można się domyślić, każda kolumna jest przeznaczona jednemu dniu tygodnia.

Pewnie część z Was pomyślała sobie właśnie, że zrobi to na komputerze. Otóż odradzam. Polecam wyłączyć komputer na 1-2h przed planowaniem i usiąść do tego całkowicie “na spokojnie”. Na pewno zauważyliście, że przy komputerze myśli się o wiele wolniej – ponadto wiele rzeczy może Cię rozpraszać. Podobno to gorsze myślenie przy komputerze jest związane z polem elektomagnetycznym oraz bombardowaniem naszego mózgu bodźcami których nie jest w stanie przetrawić “na już” – w związku z tym po długiej pracy można być naprawdę zmęczonym.

Spisywanie wszystkiego na kartce wiąże się z dodatkowymi plusami. Mamy swój namacalny plan działań, który możemy dotknąć, przeczytać, przeanalizować w każdej chwili. W każdej chwili możemy również dopisać ewentualne zadania dodatkowe i co najważniejsze (w celach motywacyjnych) odznaczać zadania jako wykonane. Jasno widzimy czy wykonujemy swoje plany, czy też powinniśmy się bardziej spiąć – lub troszkę mniej od siebie wymagać, w przypadku gdy pracując na pełnych obrotach i tak nie dajemy rady wszystkiemu sprostać.

Taki rozpisany plan, polecam trzymać cały tydzień przy komputerze. Mimo tego, że odwaliliśmy już kawał dobrej roboty – rozpisując sobie zadania – należy pamiętać, że codziennie może nam wyniknąć coś nowego do niezwłocznego wykonania. Planowanie to przydatna umiejętność, a jeśli wolimy to robić na komputerze to warto zapoznać się z przydatnymi narzędziami do pracy w domu.

Podsumowanie

Zachęcam do stosowania opisanej metody postępowania. Zamieniaj swoje pomysły w cele, a cele zapisuj jak najbardziej szczegółowo. Mam nadzieję, że tekst okaże się przydatny. Osobiście działam w ten sposób i widzę po sobie, że faktycznie jest skuteczne. Gdyby nie tygodniowy plan – przypuszczam, że codziennie “utykałbym” na odpisywaniu na wiadomości. Po kilkudziesięciu odpowiedziach, człowiek jest naprawdę zmęczony i nie w głowie mu zastanawianie się co zrobić dalej. Dzięki planowi, przemyślanemu już wcześniej, można działać niemalże bez zastanawiania się (i na nic zda się wymówka zmęczenia i niemyślenia po pracy :>).

Na koniec dodam jeszcze, że bardzo dobrą techniką ułatwiającą zmotywowanie się do wykonania przygotowanego planu jest technika pomodoro: Technika pomodoro działa i motywuje do pracy. Polecam spróbować 🙂

Pozdrawiam
mysc

Komentarze (12)

  1. Endriu

    Ciekawy post. Czekam na więcej.

    Odpowiedz
    1. mysc (Get Paid 2.0)

      Dziękuję bardzo za opinię, zrobię co w mojej mocy by ciekawych wpisów było jak najwięcej : )

      Odpowiedz
  2. Przemysłąw

    Mała czcionka i mało widoczne. Poza tym jest okej i art nawet spoko 🙂

    Odpowiedz
    1. mysc (Get Paid 2.0)

      Ogółem cały szablon “szału nie robi”, ale póki co nie planuję żadnych zmian. Przy zmianie szablonu, w bliżej nieokreślonej przyszłości, zadbam o czytelność bloga! Dzięki za komentarz : )

      Odpowiedz
  3. bogdan

    Szablon jest spoko, nie rozprasza. Dobrze że nie wali po oczach sliderami w każdym miejscu.
    @Przemysłąw, Ja na swoim blogu wywaliłem szablon z wielką czcionką, sam nie mogłem go czytać. Nie wiem, może to kwestia monitora i rozdzielczości?

    Odpowiedz
  4. Incognito

    Wypalilem sie w ppa i subsms a mialem imperium stworzone w 2012 ktore upadlo juz pod koniec 2015, ten wpis mnie zmotywowal do odbudowania go.

    Odpowiedz
    1. mysc (Get Paid 2.0)

      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w odbudowie !:)

      Odpowiedz
  5. nati

    pięknie napisane

    Odpowiedz
  6. Vuko Drakkainen

    Bardzo przydatny artykuł, i bardzo przydatny serwis! Dzięki!

    Odpowiedz
  7. Krystianobux

    Super artykuł, już w sumie wcześniej tak robiłem tylko że zapisywałem sobie z dnia na dzień. Jutro niedziela więc spróbuje na cały tydzień rozpisać sobie cele!

    Odpowiedz
  8. Pawel

    super. na pewno bede obserwowal twojego bloga. sorki za brak Polskich znakow

    Odpowiedz
  9. Karol

    Świetne i wartościowe teksty piszesz, masz dar do pisania, pozdrowienia od full’a z forum zc 🙂

    Odpowiedz

Skomentuj mysc Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *